Parádní krušnohorský okruh přes Liščí Údolí 50 km

IMG 20190331 111103

Letos jsme zahájili sezónu poměrně brzy a protože jsme tak trochu blázni, vedla i naše cesta první dubnový vikend do hor. V nejvyšších partijích by mohlo být ještě trochu sněhu, tak se na to půjdeme mrknout.  Tento okruh má skoro na chlup přesně 50 Km a já ho považuji za jeden z nejkrásnějších, které se dají v okolí IMG 20190331 130628podniknout.  Vyrážíme tedy s Davidem brzy ráno z Nové Role od Mapy u Nádraží směrem na Nejdek. Nohy trošku mrznou, ale je to o dost lepší, než v březnu kdy bylo -5 °C.  Po cyklostezce č. 2009 se vydáváme do Nejdku, stále mírně do kopce, jen tak pro zahřátí. Ono se tedy jede do kopce polovinu cesty, na to je ale lepší nemyslet.  Takže malebně podél Rolavy do mého rodiště, v Nejdku směr Lesík, Kraslice. Tahle cyklotrasa je značená jako č. 2073.  Stále jedeme po málo frekventovaných silnicích III. třídy, ale kousek před sjezdem na Šindelovou začíná již pravá divočina.  U zaniklé obcve Javořina (Ahornswald) odbočujeme vpravo do kopce směr Liščí Údolí. Tenhle kousek Krušných hor mám obsvlášť rád a pravidelně cestou přes něj otevíráme sezónu. Malebným údolím podél potoka Skřiváň se musí vystoupat až do 920 m.n.m. a tak není divu , že často je tady začátkem dubna o brodění sněhem postaráno. Stoupáme za bývalou hájovnou serpentinami výš a výš… Kolem tečou potoky, potůčky , objevuje se první sníh. Ajajaj, to bude zajímavé. David je tady poprvé, tak mu ukazuji skály a zbytky po pamětních deskách na nejvyšším skalisku u cesty. Letos to však s průjezdností vypadá dobře. Lesníci kvůli odklízení polomů nelenili a zřejmě cestu projeli pluhem. Sněhu opravdu přibývá stále více, ale cesta je volná a to i přesto, že vedle ní je ho mezi smrčky i metr. IMG 20190331 093542

Kousek za vrcholem stoupání odbořujeme doleva na silnici spojující Rudné a Přebuz . Tohle už je nám dobře známá cyklotrasa č. 2003. V těhle místech už budete mít to nejhorší za sebou – myšleno stoupání. Dál už na stase podobný krpál není. Sjezd do Přebuzi po nové asfaltce je malebný , stejně jako naše oblíbená obec na krušnohorské pláni. Na okolních lukách ledží ještě místY docela dost sněhu, což dává tušit , že průjezd na Jelení bude zřejmě zábavný. V Přebuzi jedeme dále směr zaniká obec Rolava (Sauersack). Tady jsme měli v plánu odbočit na trasu 2000 směr Chaloupky, ale letmý pohled vpravo nás přesvedčuje o tom, že je to možné maximálně na běžkách.  U odbočky na  Jelení vytahuji Drona a pořizuji krásné záběry zasněžených plání, tajícího sněhu a rozvodněné Rolavy.

Kousek za bývalou poštou začíná být jasné, že zima se tady ještě nevzdala své vlády a přejezd do Jelení se změní spíše na několikakilometrový přechod sněhem.  David sakruje, že to otočí, ale drobnou manipulací, se mi ho IMG 20190331 103652daří zatahovat stále dál a dál do lesa. A pak už není úniku – musíme se probít ! A ono to opravdu jde. Dokonce kolem lágru a bývalé nacistické cínové továrny  Sauersack jedeme. Sice pomalu, občas se zaboříme, ale je to rychlejší než pěšky a sníh místy docela nese, přestože slunce pálí a teplota stoupá. Konečně se dostáváme k ceduli okres Karlovy Vary a sjezdu k Jelení. Sněhu přes cestu je stále ještě dost, ale už jsme na otevřeném prostranství, na sluníčku a víme, že to nejhorčí máme za sebou. Za bývalu obci Jelení nás už čeká jen dlouuuuuhý (přes 20km) sjezd přes Nové Hamry a Nejdek k nám do Nové Role. Co se nastoupalo , musí se sjet přece 🙂 Tahle trasa je opravdu jedna z těch nejmalebnějších co znám. Tedy je jich ještě více, ale o těch zase někdy příště….