Taky si chcete podobně jako já vyfotit dronem zimní krajinu, natočit záběry zasněžených hor ? Poradím Vám na co si dát pozor a jaká specifika má zimní létání. Určitě nemusím připomínat, že nad sjezdovkami ani budovami se bez povolení nelétá, spíše se tedy soustředíme na technickou stránku věci. První co musíte udělat, je přibalit si do batohu, nebo auta slabé prstové rukavice. Už létání při pár stupních nad nulou, či ve větru je pro ruce docela zážitek.
Takže to chce klid a nejenom nohy, ale i ruce v teple. A podobně jako Vaše tělo, potřebuje teplo i Vás vrtulový kamarád. Ostatně i v manuálech se píše, že drony DJI Mavic Air, nebo řada Mavic 2 jsou určeny pro provozování při teplotách kolem 0°C. Podobně to platí i pro další kvadrokoptéry od Xiaomi, nebo Syma. Baterie zkrátka nemají rády zimu. Do stroje dávejte baterku která má nejlépe pokojovou teplotu kolem 18-20°C. Dji uvádí, že teplota baterie za letu by neměla spadnout pod 8-9°C. Tuto hodnotu si snadno zjistíte v aplikaci DJI Go 4 (Pro modely Mavic Air nebo Pro) nebo v aplikaci DJI Fly.
Obecně platí, že pokud s dronem létáte v teplotách kolem bodu mrazu, je dobré baterii před vzletem nosit někde v teple, na těle, ve vytopeném autě apod. Pro Phantom 3 dokonce existují tzv. ohřívače baterie, případně pro model DJI Inspire se dá zakoupit izolace pro létání v zimních měsících. My majitelé Maviců si musíme zatím vystačit s tělním ohřevem, nebo topením v autě. Při létání v zimních měsících třeba dbát zvýšené opatrnosti, ale létat se samozřejmě dá. Sledujte zejména vlhkost vzduchu. Již při teplotách kolem 0°C a vysoké vlhkosti, za mlhy apod. se může po chvíli letu na vrtulkách kondenzovat námraza.
Toto je třeba hlídat podobně jako u letadel. Droník ale nemá samorozehřívací systém na křídlech jako letadlo, takže Vám nezbude, než po chvíli letu přistát a vše zkontrolovat. Počítejte také s tím, že čím je nižší venkovní teplota, tím může být kratší flying time. Proto létejte v kratším perimetru i výšce. Zkrátka předvídejte. A uvědomte si, že to samé co pro baterii v dronu platí i pro ovladač a hlavně mobilní telefon, nebo tablet. Zimní záběry krajiny jsou krásné, ale žádné nestojí za zničený stroj, nebo ”emergency landing” v korunách stromů. Létejte s rozumem a užijte si to. Přeji hezkou zimu bez karambolů a ať se Vám vrtule točí !